Homeopati

Yaşam Gücünü Dengeleme Sanatı: Homeopati

Homeopati Alman hekim Dr. Samuel Hahnemann tarafından yaklaşık 200 yıl kadar önce geliştirilerek dünyaya yayılmıştır. Homeopatinin temel ilkesi “Benzeri benzer ile tedavi”dir. Buna göre, sağlıklı insanda hastalık belirtileri oluşturabilen herhangi bir maddenin çok düşük dozları, hastalığın bu belirtilerini ortadan kaldırıp iyileşmeyi sağlayabilir. Bu tedavide amaç hastaya zarar vermeden, ılımlı ve güvenilir bir yolla hastalığı tümüyle ve kökten iyileştirmektir.

Homeopatik ilacın (remedi) hastalık belirtilerine benzer ve düşük dozda olması, tek ilaç kullanılması, tedavinin temel kurallarıdır. Homeopati yapan kişi kullanılan ilaç (remedi) hakkında kapsamlı bir bilgiye sahip olmalıdır. Her remedinin bir ruhu, yapısal özelliği vardır ve bununla uyumlu hastaya verildiğinde vücudun yaşam gücü tazelenir.

Homeopatide her hastanın tedavisi ayrıdır. Çünkü hastalık aynı bile olsa her bireyin hastalığa tepkisi farklıdır. Zaten kadim bir tıp anlayışına (ki güncel tıpta unutulan bir ilkedir) göre “hastalık yoktur, hasta vardır”. Homeopatide bu yaklaşım hala geçerliliğini korumakta ve uygulanmaktadır.

Hastalıkla benzer belirtiler oluşturan homeopatik ilaçlar (remediler) vücudun kendini iyileştirme gücünü (yaşam gücünü) harekete geçirir. Mükemmel olarak dizayn edilmiş olan bedenimizdeki bu muazzam güç yani yaşam gücü, hastalık belirtilerinin ortadan kalkmasını ve iyileşmeyi doğal yolla sağlar.

Homeopatinin kurucusu Dr. Hahnemann’a göre; “hastalık, kişideki semptomların (belirtilerin) bütünüdür. Semptomlar ise yaşam gücünün dengesindeki bozulmanın bir dışa vurumudur.  Homeopatik tedaviyle yaşam gücü dengelenir, bu yolla hastalık semptomları ortadan kalktığında hastalık da tamamen iyileşmiş olur. Yok edilmiş hastalık, sağlık demektir.”

Temel ilkelere uyarak verilen Homeopatik ilaç, hastanın yaşam gücünü uyarır ve dengeler. Böylece hastalık belirtileri baskılanmadan ortadan kaldırılır. Zaman içinde hasta tamamen iyileşir, hayatın uyum içindeki akışını yeniden hissetmeye başlar..

Homeopatik ilaçlar bitkiler, hayvanlar, mineraller ve hastalıklı dokular gibi doğal kaynaklardan elde edilir. Belli oranlarda seyreltilerek, etkili olabilecek en düşük dozda kişiye uygulanır. Günümüzde üç binden fazla Homeopatik ilaç bulunmaktadır. Homeopatik ilaçların yan etkileri yoktur ve alışkanlık yapmaz.  Yetişkinlerde uygulandığı gibi, her yaş grubundaki çocukta, hayvan ve bitkilerde de güvenle kullanılabilir.

Cerrahi müdahale gerektiren durumların dışındaki tüm rahatsızlıklarda Homeopati uygulanabilir. Operasyonlardan sonra Homeopati uygulanan hastalarda, dokuların çabuk iyileştiği bilinmektedir.