Ankara Ozon Tedavi

Ozon Tedavisi Nedir?

Ozon tedavisi, bir rahatsızlığın ya da oluşan yaranın tedavisi için vücuda ozon gazı uygulanmasını ifade eder. Ozon (O3) üç oksijen atomundan oluşan renksiz, kokusuz ve havadan daha ağır bir gazdır.

Doğada atmosferin üst katmanlarında bulunur ve dünyamızı ultraviyole ışınlarının zararlarından korur.

Güçlü oksitleme ve dezenfektan özelliği nedeniyle içme sularının, yüzme havuzlarının, atık suların temizlenmesinde ve gıda sanayinde de koku giderici, mikrop öldürücü olarak kullanılmaktadır.

Ozon tedavisinde kullanılan ozon gazı medikal ozon cihazı ile saf oksijenden üretilir.

Ozon tedavisinin geniş bir kullanım alanı olduğu için pek çok faydaları vardır.

Yan etkisi yoktur ve hiçbir ilaçla etkileşimi yoktur.  Bu nedenle ozon tedavisinin (veya ozon terapisinin) birçok tedavi ile kombine edilmesi mümkündür.

Ankara’da Ozon Tedavisi Nasıl Yapılır, Uygulama Yöntemleri Nelerdir?

Majör Yöntem: Ozon terapide en yaygın kullanılan uygulama şeklidir. Kişinin damar yolundan alınan yaklaşık 100 ml kan belirli dozda ozon gazı ile karıştırıldıktan sonra tekrar kişiye geri verilir.

Minör Yöntem: Ozon tedavisinde en sık kullanılan uygulama şekillerinden biridir. Kişiden alınan 3-5 ml kan belirli bir doz ozonla karıştırılıp kas içine enjekte edilir.

Rektal Uygulama: Ozon tedavisi yapılacak kişinin damar yolu ile ilgili bir problem olduğunda veya kişinin damar yolunu açmak zor olduğu zaman ozon gazının rektal yoldan (makattan) verilmesidir.

Lokal Uygulama: Ozon terapinin sistemik uygulama dışında kullanıldığı durumlar da vardır. Belirli dozda ozon gazının kas, eklem, omurga diski, tendon, deri içine veya vücut boşluklarına uygulanmasıdır.

Torbalama: Sistemik olmayan ozon tedavi uygulama şekillerinden biridir. Torbalama ozon tedavisi özellikle kol-bacak gibi uzuvlardaki enfeksiyonlar, iyileşmeyen yaralar (diyabetik yaralar, ülser veya lokal deri lezyonları) için özel bir torba ile ozon verilmesidir.

Ozon Tedavisinin Faydaları Nelerdir, Hangi Hastalıkların Tedavisinde Kullanılır?

Ankara’da kliniğimizde uygulanan ozon tedavisinin faydalarını merak edenler için birçok durum sıralamak mümkündür. Bunlar;

• Kronik yorgunluk
  • Fibromyalji
  • Depresyon
  • İltihaplı eklem hastalıkları
  • Bel ve boyun fıtığı
  • Kas-eklem ve romatizmal hastalıklar
  • Dolaşım bozuklukları, varisler, venöz yetmezlikler
  • Hipertansiyon ve şeker hastalığının komplikasyonlarını azaltmada
  • Mide ve bağırsak hastalıkları
  • Alzheimer, Parkinson, demans
  • Virüs ve mantar hastalıkları
  • Zayıflama
  • Anti-aging, sağlıklı yaş alma, yaşlanmanın etkilerini giderme
  • Retina ile ilgili göz hastalıkları
  • Kanser tedavisinde kemoterapi ve radyoterapinin yan etkilerini giderme
  • Bağışıklık sistemini güçlendirme, enfeksiyonlardan korunma
  • Enfekte ve kronik yaralar, cilt lezyonları
  • Karaciğer fonksiyon bozuklukları
  • Otoimmün hastalıklar
  • Böbrek hastalıkları
  • Alerjik hastalıklar

Ozon tedavisi/Ozon terapisi uygulamasını kimler yapmalıdır?

Diğer geleneksel ve tamamlayıcı tıp yöntemleri gibi ozon tedavisi de bu konuda Sağlık Bakanlığı tarafından yetkilendirimiş merkezlerden eğitim ve sertifika almış hekim ve diş hekimlerince yapılmalıdır. Ankara’da bulunan kliniğimiz ozon tedavisi uygulama yetkisi olan bir bir getat kliniğidir.

Ozon Tedavi Uygulama sıklığı nedir?

Hastanın durumuna göre değişmekle birlikte major ozon tedavisi genellikle haftada 2 kez olmak üzere toplam 12 seans olarak uygulanır. Minör ozon tedavisi ise endikasyon konulan hastalarda major ozon tedavisiyle birlikteveya 2-3 seansta bir yapılır. Buna mayalanma tedavisi denir. Kronik hastalıklarda mayalama sonrası ayda bir seans olacak şekilde ozon tedavisine devam edilir.

Ozon Tedavisi Kimler İçin Uygun Değildir?

Aşağıdaki durumlarda ozon tedavisinin yapılması ihtiyaten uygun değildir;

• Favizm hastalığı olanlar (Bakla yiyemeyenler)
  • Aşırı kanaması olanlar
  • Aşırı kansızlığı olanlar
  • Aşırı alkol alanlar

Ankara’da Ozon tedavisi nerede yapılmaktadır?

Ankara’da getat ünite ruhsatı bulunan kliniğimizde ozon tedavisi doktor gözetiminde ve hijyenik bir ortamda yapılmaktadır. Kliniğimiz Mustafa Kemal mahallesinde Meddata Plaza içerisinde yer almaktadır.