Mezoterapi

Az Doz Çok Etki: Mezoterapi

Mezoterapi, bitkisel ve farmakolojik ürünlerin cilt içine enjeksiyonuyla mezodermden kaynaklı organ patolojilerinin iyileşmesini sağlayan bir uygulamadır. 1958 yılında Fransız bir cerrah olan Dr. Pistor tarafından uygulanmaya başlamış, günümüze kadar üzerinde birçok çalışma yapılarak gelmiştir.

Bitkisel ve farmakolojik ürünler çok küçük dozlarda, patolojinin olduğu en yakın alana, küçük özel iğneler aracılığıyla,  manuel olarak veya mezoterapi enjeksiyon aletleri ile cilt içine özel teknikler yoluyla enjekte edilir.

Yüz mezoterapisinde, kişinin ihtiyacına göre kollajen sentezini uyaran antioksidan vitamin ve mineraller ile enzimler cilde mikroenjeksiyon yöntemi ile  uygulanır. Kollajen ve elastin üretimi artar, böylece cilt canlılık, parlaklık ve nem kazanır. Ciltte yenilenme olur, kırışıklıklar azalır. Mezoterapinin etkileri kişiye göre farklılık göstermekle beraber, etkileri tedavi bittikten sonra devam eder. 7-10 gün arayla 3 seans, sonrasında 3 ayda 1 seans önerilir. Uygulama öncesi banyo yapılmalı, ciltte makyaj olmamalıdır. Uygulama sonrası güneş koruyucu kullanılmalıdır.

Mezoterapi Şu Durumlarda Uygulanmaz

• Akut enfeksiyonlar
  • Derin ven trombozu
  • İnstabil kan basıncı